Kategori: böckerSida 1 av 4

Det har begåtts nya omslag

Denna gång två stycken omslag för C Publishing. Helena Ströms Nu lägger vi känslorna åt sidan – en arbetsplatsroman och Muriel Scibilias Mörker och ljus – berättelser av unga som genomlevt…

Nytt omslag och ett lite äldre

Efter en paus har jag nu tagit om bokomslagen igen. Nyligen utkom “Sluta chefa börja leda” av ledarskapsexperten Kenth Åkerman med omslag av mig. För drygt ett år…

Karina Puente illustrerar Italo Calvinos osynliga städer

Lima-baserade arkitekten Karina Puente håller på att illustrera var och en av de osynliga städerna i Italo Calvinos roman “De osynliga städerna” från 1972.

Vi vill att omslaget ska poppa, alltså

Letar du efter en feelgood-bok med en kvinna i röd klänning med ett hus i bakgrunden så har vi ett rätt bra utbud. pic.twitter.com/B7h7Lf5Gdm — Den lila boklådan…

Litteraturhistoria med Reggie Watts

Drömbokhandeln – en sida för fansen

I förrgår lanserades mitt senaste projekt tillsammans med Sekwa förlag. Sidan är till viss del marknadsföring för boken Drömbokhandeln som Sekwa ger ut om en dryg månad. Men…

Webbplats för svenska utgåvan av “Tunisian girl” lanseras idag

Idag lanseras en webbplats jag satt ihop för den svenska utgåvan av onlineaktivisten Lina Ben Mhennis bok Tunisian girl [döda länkar]. Boken är översatt av Alexandra Dumas och publiceras…

Sekwa [sekwa] – c’est quoi?

Text till katalog i samband med Sekwa förlags femårsjubileum. Namnet dök upp under den senare delen av en längre brainstorm* innan förlaget ens var påtänkt. Dagen då Johanna…

Om att pitcha en blogg – tips för det lilla förlaget

Vi har fått vårt första pressmeddelande. Och inte bara ett utan ett mejl till var och en av oss. Det känns spännande för det betyder att någon, förhoppningsvis, gjort bedömningen att det är mödan värt att ta kontakt med oss. Vi är inte bortkastad tid. I värsta fall kan det handla om tiden det tar att klippa och klistra en e-postadress, men ändå.

Tre butiksskyltar som aldrig blev av

Den här gamla idén till butiksmaterial dök upp i ett annat inlägg, så jag tänkte ta tillfället i akt att visa upp en del av marknadsföringskampanjen för Igelkottens elegans som aldrig blev av. Så här beskrevs enheten “butiksskyltar” i kampanjplanen.