Kategori: sociala medierSida 1 av 2
I förrgår lanserades mitt senaste projekt tillsammans med Sekwa förlag. Sidan är till viss del marknadsföring för boken Drömbokhandeln som Sekwa ger ut om en dryg månad. Men…
Idag lanseras en webbplats jag satt ihop för den svenska utgåvan av onlineaktivisten Lina Ben Mhennis bok Tunisian girl [döda länkar]. Boken är översatt av Alexandra Dumas och publiceras…
Sociala medier lyfts ofta fram som universalkur, ersättning för traditionell PR eller en hygienfaktor där alla måste finnas med för att ha en chans att konkurrera på lika villkor. Det är inte sant, men att ha bra koll på hur de nya kanalerna kan användas i ditt företags kommunikation är mycket värdefullt. Exponering i traditionella medier ger fortfarande mest genomslag, men vissa saker är rent av effektivare att kommunicera i sociala medier.
Vi har fått vårt första pressmeddelande. Och inte bara ett utan ett mejl till var och en av oss. Det känns spännande för det betyder att någon, förhoppningsvis, gjort bedömningen att det är mödan värt att ta kontakt med oss. Vi är inte bortkastad tid. I värsta fall kan det handla om tiden det tar att klippa och klistra en e-postadress, men ändå.
Att författare kuskat land och rike runt för att möta läsare, prata om sina böcker och för att marknadsföra böckerna och sig själv är inget nytt eller särskilt ovanligt. På bokmässorna sitter de i vartenda hörn, läser och berättar och talar och diskuterar. Att författare bloggar är inte längre något konstigt eller särskilt ovanligt. Boken som uttrycksform och produkt kompletteras med text av annat slag och i andra kanaler.
Philip Young från University of Sunderland höll ett föredrag om sociala medier, med Öresundsbron som exempel, på Marknadsföreningens frukostmöte i Helsingborg den 9 april. Hela föredraget och presentationen…
Idag publicerade det internetbaserade utbildningsprojektet Internetkunskap den första av sexton filmer som ska ge framför allt lärare och skolungdomar djupare kunskap om hur internet fungerar. Filmerna produceras av…
Samlarkort var kul när man var liten. Och ibland känns det som om samma beteende går igen på Facebook och Twitter, om än med lite vuxnare vinkling? Nu…