Kanske aningen stor rubrik för det är ett litet innehåll. När jag stod och väntade på bussen i förrgår drack jag ett slags fruktdryck och kom att titta på innehållsförteckningen. Jag brukar göra det men brukar glömma innehållet så fort förteckningen åter lämnar synfältet. Om inte förr. Denna gången fastnade jag för den, fotade den till och med. Varför?
Men visst låter det både godare och nyttigare med 1 pressad äpple, 1/2 mango, 1/3 banan, 1/3 pressad apelsin, 1/4 passionsfrukt och lite limejuice, än en tät lista som toppas av vatten, äpplejuice av koncentrat och diverse tillsatser. Jag antar att även denna förteckning uppfyller eventuella krav från myndigheter och andra, men producenten har fattat att även den minsta och mest mönsterbundna kommunikation kan bli PR med lite kreativitet.
Syftet är att upplysa konsumenten om innehållet. Varför inte ge texten ett sekundärt syfte att sälja produkten i konkurrens med alla de andra juicerna i hyllan? Bra jobbat.
Lämna ett svar