Det börjar dra ihop sig nu. Den 23 april släpps Igelkottens elegans, Sekwa förlags största satsning hittills. Jag har arbetat med marknadsföringen av boken sedan slutet av december. Först genom att använda reklamkampanjen som examensuppdrag för min copywriterutbildning, därefter har jag helt enkelt försökt konkretisera och genomföra kampanjen. Det har blivit många sena nätter.
Hittills har nästan all uppmärksamhet riktats mot branschen, genom annonser i fackpress, ett förtryck av boken och banner på SvB.se, bland annat. Nu i slutfasen blir det till slut aktuellt med material för läsarna, eller snarare de som besöker bokhandeln. Längst upp här en affisch (A3) och till vänster en vepa (70 cm hög) som kan användas av butikerna. Akademibokhandeln kommer att annonsera i VI Läser.
Jag kommer att redovisa kampanjen när boken släppts och försäljningssiffrorna börjar tala till oss.
På releasedagen (världsbokdagen och första recensionsdag) den 23 april kommer Sekwa förlag att anordna en Releasefest på kapsylen i Stockholm.
Lämna ett svar