Dottern ringer hemifrån [anklagande]: Det finns ingen wifi!
Jag: Nähä
Dottern: Och lampan funkar inte på toaletten. Ingen annanstans heller.
Jag: Strömavbrott. Jag tittar på det när jag kommer hem. Låt toalettdörren stå öppen så att du ser något. Och lägg en handduk på golvet vid frysen.
Dottern: Men, ååh! Wifi?

Jag i telefon med Vattenfall: Jag är ganska säker på att jag beställt el från er. Jo, här är avtalet.
Support: Vad är adressen?
Jag: Småbrukets backe
Support: Smörkrukans balke
Jag: Små. Brukets.
Support: Smör. Kruka.
Jag [imiterar stockholmska, dåligt]: Småååbryyykets. BA. KE.
Support: Okej
Jag: Jag flyttade precis in och är alltså säker på att jag har beställt el.
Support: Aha, men har du elNÄTsavtal?
Jag: Det vet jag inte, har jag inte det? Vänta. Jag läser innantill i avtalet. Jo, här står att jag ger er fullmakt att teckna elNÄTsavtal åt mig.
Support: Jaha. Jag ser här att vi stängt av strömmen idag. Men det står inte att det flyttat in någon ny hyresgäst i lägenheten.
Jag: Men jag har avtal.
Support: Jo. Okej. Du kan få ström i morgon.
Jag: Men jag är ganska säker på att jag gjort allting rätt här och att jag inte förtjänar att all mat i frysen förstörs.
Support: Men våra tekniker har sex timmars svarstid. Jag bjuder på kostnaden för teknikern.
Jag: Tack, men, och jag vill nog säga det här en gång till. Jag har gjort helt rätt. Eller hur? Det är ni som har gjort fel.
Support: Det kan gå fortare om det bara är en knapp. Kanske tjugo minuter.
Jag: Tack

Dottern tio minuter senare: Wifi!